افتتاح پروژه آبرسانی به ۱۵۵ روستای سیستان و بلوچستان-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

افتتاح پروژه آبرسانی به ۱۵۵ روستای سیستان و بلوچستان

همزمان با سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و وزیر نیرو به سیستان و بلوچستان، طرح آبرسانی به ۱۵۵ روستای این استان با جمعیت ۶۶ هزار نفر به طور رسمی افتتاح شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 18
کد خبر: ۱۸۴۷۴۶

به گزارش راهبرد معاصر، همزمان با سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و وزیر نیرو به سیستان و بلوچستان، طرح آبرسانی به ۱۵۵ روستای این استان با جمعیت ۶۶ هزار نفر به طور رسمی افتتاح شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این طرح‌ها در ۱۹ شهرستان استان در قالب ۷ مجتمع آبرسانی و ۲۶ پروژه، از محل طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اعتبار ۲۹۱ میلیارد تومان اجرا شده است.

قاسمی افزود: حجم عملیات انجام شده برای این تعداد روستا، شامل ۴۲۲ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع در اقطار ۹۰ تا ۵۰۰ میلیمتر، ۱۲ حلقه چاه با ظرفیت ۱۲۲ لیتر بر ثانیه، احداث ۸ باب مخزن ذخیره با حجم ۲۰۰۰ مترمکعب و ۱۰ باب ایستگاه پمپاژ است. با بهره‌برداری از این تعداد روستا، شاخص آبرسانی استان با ۱.۶ درصد ارتقا به عدد ۷۲.۶ درصد رسید.

وی ادامه داد: "پسابندر"، به عنوان اولین روستای نوار ساحلی در جنوب شرقی‌ترین نقطه کشور که فاقد هرگونه تأسیسات آبرسانی بود با اجرای ۳۶ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع از محل آب‌شیرین‌کن به آب پایدار متصل شد، آبرسانی به این روستا با توجه به جایگاه استراتژیک آن از جمله پروژه‌های شاخص‌ این افتتاحیه بوده است.

وی گفت: با حمایت دولت سیزدهم و همت وزارت نیرو، تأمین آب پایدار و رفع تنش آبی از روستاها، در اولویت کار قرار گرفت و در همین راستا برای رفع محرومیت و تأمین آب پایدار ۱۷۵۱ روستای استان با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، قراردادی به ارزش ۴۸۳۰ میلیارد تومان منعقد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اجرای بیش از ۳۵۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع و احداث ۱۵۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره، بخشی از اقدامات برنامه‌ریزی شده در راستای تامین آب و یا رفع تنش آبی این تعداد روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو است.

گفتنی است، از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون ۲۲۴ روستای سیستان و بلوچستان آبرسانی و یا رفع تنش آبی شده‌اند./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار